FAQ
Redan besvarade frågor
KARAT SWEDEN AB finns här för att ge dig en helt fantastik upplevelse när du köper ett smycke. Utforska några av de vanligaste frågorna vi får och lär dig allt du behöver veta för ett tryggt och lyckat köp.
KAN JAG FÅ MIN BESTÄLLNING INSLAGEN?
Ditt paket kommer alltid komma i en smyckeask som är gjord av alcantara tyg med våran logga på utsidan, magnet lock som gör din upplevelse så ultimat som det går.
Vill du ha ditt paket inslaget som en present så går det absolut. Du kan kontakta ringa in till våran kundservice som kommer hjälpa och leda fram dig under din beställning så att det blir rätt och utan bekymmer.
Kostnaden för att slå in ett paket börjar från 40:- till 80:-
HUR SKA JAG TA HAND OM MITT SMYCKE?
i rekommenderar att smyckena förvaras i torra områden, om dina smycken inte används ofta så ska de förvaras i den smyckespåsen som medföljer. Våra smyckeslådor är fodrade med anti-tarnish material som skyddar produkten mot fukt.
Undvik att förvara produkterna med gummiprodukter och det är bra att ta bort dina smycken när du applicerar parfymer, cologne och andra kemiska produkter. Upprepad kontakt med klor vid förhöjda temperaturer kan permanent skada och missfärga dina smycken. Vi skickar med en mjuk putsduk som du kan rengöra ditt smycke med.
KAN ERA GULDPLÄTERADE KEDJOR ROSTA?
Dem kan omöjligt rosta, guldlagret däremot kan med alla guldpläterade kedjor oavsett var man köper dem med tiden ändra lyster och färgton beroende på hur man tar hand om dem.
Det finns en anledning att just dem kedjorna hos oss blivit så populära, kvalitén är grym och dem är gjorda på samma sätt som dem i rent guld, vi skickar med ett kort med skötselråd i varje beställning och oroa dig inte.